La visión de la historia humana en la psicología evolutiva de Steven Pinker: sobre los aportes y límites de la revolución cognitiva a la comprensión del desarrollo humano
Author
Advisor
Type
Trabajo de grado - Doctorado
Document language
EspañolPublication Date
2021-06-30Metadata
Show full item recordSummary
El presente trabajo estudia la trayectoria de Steven Pinker con el animo de evaluar su ezfuerso por destacar la importancia de las ciencias cognitivas y la biología evolutiva para la comprensión del desarrollo humano en la historia. La pesquisa se centra en la reconstrucción que Pinker hace del proceso empírico cognitivo en el curso del cual los hombres aprendieron a conceptualizar la naturaleza como un conjunto de relaciones indiferente a sus temores y anhelos, y de las dificultades para incluir en tal aprendizaje la competencia cultural de la humanidad. (Texto tomado de la fuente)Abstract
This thesis studies the trajectory of Steven Pinker with the aim of evaluating his effort to highlight the importance of cognitive sciences and evolutionary biology for the understanding of human development in history. The research focuses on Pinker's reconstruction of the empirical cognitive process in the course of which humans learned to conceptualize nature as a set of relations indifferent to their fears and longings, and of the difficulties in including in this prosses the cultural development of humans.Keywords
Collections
This work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit