Razonamiento covariacional a través de software dinámico. El caso de la variación lineal y cuadrática
Author
Type
Documento de trabajo
Document language
EspañolPublication Date
2012-06-19Metadata
Show full item recordSummary
El presente trabajo está basado en un estudio de casos, con el cual se buscó trabajar los conceptos función y función cuadrática a través de la utilización de software dinámico como son GeoGebra y Modellus, además de otras herramientas didácticas. Se seleccionaron dos estudiantes del grado décimo para realizar la aplicación de tres pruebas creadas préviamente y sus resultados fueron analizados bajo el marco teórico del pensamiento covariacional, propuesto por Carlson y sus colaboradores./Abstract. This work is based on a study of case, which sought to work on concepts like linear and quadratic function through the use of dynamic software such as GeoGebra and Modellus, and other teaching tools. We selected two students of the tenth grade for the application of three pre-built activities and the results were analyzed in the theoretical framework of covariational thinking proposed by Carlson and colleagues.Keywords
Collections
This work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit